wtorek, 8 marca 2016

SITA MURT (SPAIN)


En recuerdo de Sita
http://www.sitamurt.com/
Obserwując od kilku lat  blogi modowe dla kobiet 50+  często natykam się na blogi hiszpańskie. Konstatuję, że są nie tylko opatrzone świetnymi zdjęciami ale także znakomitymi stylizacjami ( no może z jednym wyjątkiem...) pań dojrzałych, świadomych swoich walorów. Brak walorów  potrafią świetnie "nieuwypuklić". Ubrania, które prezentują są dobrej jakości i  bardzo trendowe. Zaletą jest elegancja i szyk-nawet sportowy.
Myślę, że to nie tylko wrodzony talent Hiszpanek ale też dobra szkoła projektowania odzieży - wiadomo, gusta można kształtować.
Jedną z projektantek jest Sita Murt, zainteresowała mnie jej  praca kiedy przypadkowo trafiłam na pokaz jej kolekcji w internecie. Wydaje mi się, że mało osób o niej wie, bo kiedy pytamy o twórców hiszpańskiej mody to głównie nasuwa się na myśl "dom" Balenciaga.

 Prezentacja nowych trendów w kolekcji Sity Murt dla blogerek


http://www.sitamurt.com/
Sita (Carmencita) Murt (Katalonka) urodziła sie w 1946 roku. Znakomita bizneswoman w dziedzinie "dizajnu" mody. Jej projekty były bardzo kobiece, zabawne i zmysłowe. Ciekawostka: we współpracy z marką Esteve  Aguilera SA  wyprodukowano 200 000 ubrań z jerseyu (i nie tylko) w ciągu roku- czyli był popyt. Sprzedawano je w 1900 salonach nie wyłączając Galerii Lafayette i sklepów moskiewskich. Niektóre z tych projektów "wystapiły" w filmie Woody Allen'a  pt. "Vicky Christina Barcelona".

suitelife.com
http://www.sitamurt.com/
Oto kilka przykładów z kolekcji Sita Murt, które charakteryzują się przydatnością dla pań w każdym wieku. Bardzo bym chciała, żeby taka prostota, wdzięk i elegancja stały się domeną równiez nad Biebrzą, Przemszą oraz kilku innymi rzekami (nie wyłączając jezior).






                              reszta kolekcji pod adresem: www.gettyimages.com

Jerseyowe sukienki mnie zachwyciły.


34 komentarze:

  1. Ciekawe projekty. Eleganckie czernie i szarosci - to lubie :)

    PS. Przepraszam za brak polskich liter :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważny jest komentarz -co tam literki. Tak szybko czytam ,że nawet nie zauważam. :))

      Usuń
  2. Słyszałam o niej i tak jak Ty jej projekty uważam za bardzo kobiece i bez wieku. Chwała Ci, że o niej piszesz. Jeśli chodzi o blogi dojrzałych Hiszpanek, masz rację, to rzeczywiście dobra szkoła projektowania odzieży i wrodzony gust, a także podobnie jak w Nowym Jorku inny sposób ubierania się starszych osób. Nie postarzają się a odmładzają i robią to bardzo mądrze nie ocierając się niepotrzebnie o ubrania w stylu "dzidzi-piernik" czy własnej babci. Pozdrawiam Cię serdecznie.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie to mam na myśli pisząc o stylu dojrzałych kobiet,niestety dzidzia-piernik króluje w blogosferze. Była,jest i niestety będzie Krysiu.:))))))

      Usuń
  3. wczoraj oglądałam film Woody Allena i właśnie pomyślałam jak kostiumy współgrają kolorystycznie, bardzo fajne zdjęcia z pokazu jestem tego samego zdania co Ty Grażynko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Aniu, za komentarz ,Twoje spojrzenie na temat jest bystre i profesjonalne- co oczywiste. Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  4. Wstyd sie przyznać,ale nie słyszałam o tej projektantce, ale gdy patrzę na Twoje fotki, chętnie przygarnęłabym część garderoby z tych stylizacji. Są rzeczywiście bardzo uniwersalne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt ,wszystko da się połączyć z kilku rzeczy można zmontować interesującą garderobę.Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Piękna klasyka, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Droga Niewidzialna - bardzo lubię tego bloga. a od od paru wpisów nawet bardzo, bardzo na tyle że mam ochotę komentować. Myślę, że dla pań w naszym wieku jest niewiele rzeczywiście dobrych blogów pokazujących modowy kierunek - zgodny z trendami ale i z wiekiem. Z przyjemnością więc chłonę to co Niewidzialna pokazuje w tej materii na swoim blogu. Pozdrawiam i mam nadzieję, ze przy okazji bytności w pięknym mieście Kraków uda nam się poplotkować przy kawie:)
    Nie - blogerka Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga "nieblogerko" Doroto, właśnie taki komentarz to ogromna satysfakcja i przyjemność dla blogera, no bo pisanie bloga ma przecież jakiś cel(a może się mylę...?) przynajmniej ja mam takie założenie- pisać o czymś przydatnym. Wydaje mi się ,że potrzebujemy dobrych wzorów i porad,a poza tym znudziło mi się pokazywanie własnych pomysłów,które mogą się okazać interesujące tylko dla mnie. Co do kawy -to z przyjemnością :).Pozdrawiam serdecznie.
      Grażyna.

      Usuń
  7. Rewelacyjny post. Przepiękne ubrania. Odkąd ( a w moim wypadku to trwa bardzo krótko, bo dopiero kilka miesięcy )zaczęłam przeglądać inne blogi, rzeczywiście zauważyłam piękne hiszpańskie stylizacje. Muszę przyznać, że z modą bardziej kojarzyłam inne kraje, ale istotnie chyba Hiszpanki są zdecydowanie w czołówce świetnych zdjęć i eleganckich pomysłów. Długa czarno biała sukienka - moja ulubiona. :) Pozdrawiam Margot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorry, Margot, ale czarno -biała sukienka jest moją ulubioną.:))))) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. hahahaah - a ja się jeszcze trochę zastanawiałam nad zdjęciami tych pięknych Hiszpanek i doszłam do wniosku, że bardzo sprzyja im pogoda i po prostu słońce. Niestety z naszą smogomglistąpochmurnością natrafienie na ładne światło graniczy z cudem. :) Pozdrawiam Margot

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. A takie proste, niektóre można sobie udziergać. :)

      Usuń
  9. Rany sukienka w kwadraty czy w romby przepiękna, projekty ciekawe, swobodna elegancja, niewymuszona .. podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne, kobiece projekty, kilka mogłoby zamieszkać w mojej szafie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam styl Sita Murt, projektant i bardzo interesującej kobiety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za komentarz Josep-Maria, to wybitna projektantka.Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Znam parę hiszpańskich blogów. Chętnie tam zaglądam.
    Projekty bardzo ciekawe.
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dawna podoba mi się styl Hiszpanek. Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Spodobał mi się drugi zestaw z wybiegu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne projekty! bardzo inspirujące. Do tej pory nigdy nie miałam okazji poznać twórczości Sity Murt. Muszę poszukać w necie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Projekty - że tak sie wyrażę - użytkowe :-) Często na wybiegach da sie zauważyć ciuszki, które raczej mozna nazwać formą sztuki, nie wyobrażam sobie, że do noszenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja synowa ma bardzo ładne sukienki,spódnice i żakiety z hiszpanii mieszkali z synem tam 10 lat.Właśnie ta prostota i piękne tkaniny,na każdą okazję.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. sukienka trzecia fota od dołu - po trzykroć TAK!
    barwy, fason, dzianina - czegóż chcieć więcej :)
    i muszę ponownie obejrzeć film Woody'ego ;DDD

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy post,a projektantka mi nie znana. Warto poszperać,bo projekty z klasą i chciałabym mieć coś w garderobie jej projektu. Pozdrawiam http://gray50plus50dresses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy post,a projektantka mi nie znana. Warto poszperać,bo projekty z klasą i chciałabym mieć coś w garderobie jej projektu. Pozdrawiam http://gray50plus50dresses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń